Europees marketing & strategie manager van Sodexo, Adrienne Axler formuleert gemakkelijk en zorgvuldig de uitdagingen die elke stap in haar loopbaan met zich meebrachten. Ook op de vraag naar haar “legacy” antwoordt ze helder: Sodexho is de referentie en marktleider in de rusthuizen in België, op vlak van marketing heeft België echt een voorsprong, en het dienstenchequecontract was van levensbelang en heeft Sodexho wereldwijd co-leadership bezorgd. “Hoe heeft leiderschap hierin een rol gespeeld?” vraag ik haar.

“Ik heb altijd de ambitie gehad om de mensen waarmee ik werk een beetje gelukkig te maken.”

“Ik ben niet iemand die heel erg technisch bekwaam is. Ik ben geen grote strateeg of marketeer. Ik ben geen financieel expert. Als ik geslaagd ben, dan heeft het te maken met mijn leiderschap door op de juiste momenten de juiste mensen te mobiliseren en samen te brengen. Ik heb altijd de ambitie gehad om de mensen waarmee ik werk een beetje gelukkig te maken. Ik heb het gevoel dat dat gelukt is. Ik ben veeleisend, maar mijn mensen hebben ook plezier.”

Uittreksel uit het interview met Adrienne Axler. Het volledig verslag van het interview vind je hier: 2012-02 Leadership Interview Adrienne Axler

Commentaar?

Share on: